1. PRESENTACIÓ
Teniu a les vostres mans un projecte que hem intentat que doni singularitat i reforci la identitat de l’Ateneu. És un projecte ambiciós, però alhora factible. Ambiciós perquè proposa moltes actuacions innovadores, però factible perquè creiem positivament que es pot dur a terme amb la col•laboració de tota la comunitat escolar.
Com a escola, la nostra tasca principal és la de formar persones amb valors i altes expectatives personals i professionals. Persones formades en la cultura de l’esforç capaços d’assolir, amb la nostra ajuda, coneixements de forma crítica i analítica. Persones amb un alt coneixement del seu entorn, amb forts valors socials i preocupades pel medi ambient, que puguin actuar com a futurs membres de la nostra societat amb criteris ètics i lògics.
L’escola no pot estar al marge de la ràpida evolució de la societat actual. Avui dia, com a centre que forma futurs professionals, no podem deixar de banda dos aspectes bàsics en la seva formació: la competència en llengües estrangeres, destacant-ne l’anglès, i la capacitat per a integrar, al seu aprenentatge i a la seva vida diària, les noves tecnologies.
Però encara volem anar més enllà. Volem que l’Ateneu tingui un valor afegit. Creiem que cal seguir construint comunitat, que les persones que passen per l’Ateneu hi trobin un espai de participació i de trobada, que hi deixin la seva empremta i alhora se n’enduguin una part amb ells.
1.1. Presentació dels candidats
En primer lloc, atès que allò fonamental en tot equip són les persones, el primer deure davant de la comunitat és presentar-me amb el meu equip. Sóc M. Carmen Blanco i García, llicenciada en Biologia, i exerceixo la docència al nostre centre des del 1999. Des de fa set cursos, sóc Cap d’Estudis de Secundària i he exercit com a representant dels mestres del Consell Escolar.
A continuació trobareu l’organigrama que es proposa i una breu presentació dels seus membres.
Teniu a les vostres mans un projecte que hem intentat que doni singularitat i reforci la identitat de l’Ateneu. És un projecte ambiciós, però alhora factible. Ambiciós perquè proposa moltes actuacions innovadores, però factible perquè creiem positivament que es pot dur a terme amb la col•laboració de tota la comunitat escolar.
Com a escola, la nostra tasca principal és la de formar persones amb valors i altes expectatives personals i professionals. Persones formades en la cultura de l’esforç capaços d’assolir, amb la nostra ajuda, coneixements de forma crítica i analítica. Persones amb un alt coneixement del seu entorn, amb forts valors socials i preocupades pel medi ambient, que puguin actuar com a futurs membres de la nostra societat amb criteris ètics i lògics.
L’escola no pot estar al marge de la ràpida evolució de la societat actual. Avui dia, com a centre que forma futurs professionals, no podem deixar de banda dos aspectes bàsics en la seva formació: la competència en llengües estrangeres, destacant-ne l’anglès, i la capacitat per a integrar, al seu aprenentatge i a la seva vida diària, les noves tecnologies.
Però encara volem anar més enllà. Volem que l’Ateneu tingui un valor afegit. Creiem que cal seguir construint comunitat, que les persones que passen per l’Ateneu hi trobin un espai de participació i de trobada, que hi deixin la seva empremta i alhora se n’enduguin una part amb ells.
1.1. Presentació dels candidats
En primer lloc, atès que allò fonamental en tot equip són les persones, el primer deure davant de la comunitat és presentar-me amb el meu equip. Sóc M. Carmen Blanco i García, llicenciada en Biologia, i exerceixo la docència al nostre centre des del 1999. Des de fa set cursos, sóc Cap d’Estudis de Secundària i he exercit com a representant dels mestres del Consell Escolar.
A continuació trobareu l’organigrama que es proposa i una breu presentació dels seus membres.
Cliqueu per engrandir la imatge

Eva Andreu i Garbayo. És diplomada en Educació Infantil i exerceix des del 2000 al nostre centre. Ha estat Coordinadora d’Infantil durant tres cursos i membre del Consell Escolar, i actualment és Coordinadora de Pràctiques.
Clara Gelabert i Cervera. Té la diplomatura de Mestra d’Educació Primària i exerceix al nostre centre des del 1998. Ha estat Coordinadora de Cicle durant dos cursos i membre del Consell Escolar.
Marisol Urbano i Polo. És llicenciada en Geografia i Història i diplomada en Educació Infantil i exerceix al nostre centre des del 1996 a Infantil i des del 2001 a Secundària. Ha estat membre del Consell Escolar.
Esther Gutiérrez i Jurado. És diplomada en Educació Infantil i té un postgrau en Formació d’Especialistes en Psicomotricitat. Exerceix des del 2004 al nostre centre.
Àngel Trillo i Segura. És llicenciat en Ciències Químiques (Química Orgànica) i exerceix al nostre centre des del 1999 i com a Coordinador Pedagògic des de fa 8 cursos.
Sònia Farré i Fidalgo. És llicenciada en Filologia Catalana i exerceix al nostre centre des del 2000 i com a Coordinadora de Batxillerat des de fa cinc cursos. Actualment és membre del Consell Escolar.
1.2. Justificació de la candidatura
La decisió de presentar-me com a candidata a la direcció del centre ha estat molt meditada al llarg dels darrers anys. M’han impulsat, d’una banda, un conjunt de circumstàncies personals, entre les quals destaca la meva vinculació personal amb l’Ateneu; sóc exalumna, professora i mare de l’escola i això em fa viure, amb profunditat, les particularitats d’aquest centre. D’altra banda, considero que és part de la feina de docent la participació, d’una forma o una altra, en la gestió i el desenvolupament de l’escola.
El primer que vaig fer després de decidir presentar-me va ser buscar les persones que configurarien el meu equip directiu i entre tots hem dissenyat aquest projecte. Entenem que la presentació d’un projecte no ha de ser una qüestió merament burocràtica sinó que ha de servir per donar a conèixer les nostres intencions i il•lusions per millorar l’escola. Aquest projecte és el resultat d’hores de reflexió, de treball en equip, de reunions amb altres professors, de converses amb pares i mares... i no és fruit d’una persona sinó d’un equip prou cohesionat en què alguns dels membres ho són també de l’actual Equip Directiu i els altres que s’incorporen ja han treballat junts en altres àmbits. Un equip amb moltes ganes i molta il•lusió.
Cal dir que partim d’una escola que funciona bé, tot i que sempre s’han de buscar les possibilitats de millora i, en aquest sentit, partim de la feina feta pels anteriors equips directius amb la idea de continuar millorant. Però no n’hi ha prou amb seguir la línia anterior, amb el nostre projecte volem fer una aturada per reflexionar sobre l’estat actual i fer un esforç per trobar possibles línies de millora, així com marcar-nos uns objectius a complir durant els pròxims anys.
Amb aquest projecte pretenem presentar a tots els membres de la comunitat educativa de l’Ateneu les nostres percepcions i inquietuds respecte del funcionament actual del centre i marcar les nostres línies per contribuir a portar l’escola endavant i continuar millorant. Pretenem que sigui un projecte que engresqui tota la comunitat, obert a la participació de tothom i on tothom s’hi pugui implicar. Un projecte capaç de construir comunitat.
Considerem que l’escola és quelcom més que el conjunt de sabers que s’imparteixen, per tant els mestres i professors no han de ser simplement transmissors d’aquest sabers sinó que han de participar en un projecte d’escola en el qual l’alumne és el subjecte i tot el que se li proporciona ha de servir per fer-lo créixer com a persona, per facilitar-li el camí per arribar a la maduresa, per fer-lo competent i facilitar el seu desenvolupament personal. És primordial comptar amb docents compromesos per portar a terme un projecte d’escola que no es limiti a la transmissió de coneixements.
Pensem també que els pares tenen un paper molt important a l’escola. En primer lloc, perquè des del moment que ens deixen els seus fills mostren la confiança que dipositen en nosaltres. És per això que és realment important la relació amb els tutors i els professors de l’escola; cal treballar en comú per formar els nostres alumnes, els seus fills. En segon lloc, perquè els pares de l’Ateneu són hereus d’una escola amb més de cent vint-i-cinc anys d’història que ha anat creixent des dels seus inicis fins a l’actualitat, que no seria la que és ara sense uns pares que, al llarg de la seva història, s’han sentit compromesos amb l’Ateneu.
El nostre projecte pretén apropar-nos a l’escola que volem. Una escola en la qual tots el alumnes que vinguin puguin aconseguir el seu màxim desenvolupament, on es tracti tot l’alumnat com si el seu rendiment no tingués límit. Una escola que formi persones amb valors, basada en la cultura del respecte i de l’esforç, de la no discriminació, capaç de generar polítiques inclusives i promoure un centre per a tothom, accessible i pròxim on tots els membres de la comunitat educativa hi participin.
L’escola que volem i l’escola que busquem, és l’escola de tots: alumnes, pares, mares, mestres, professors, membres del PAS, personal no docent... Per a aquesta escola, amb ganes, amb molta il•lusió i amb compromís hem realitzat aquest projecte.
1.3. Presentació de l’estructura del projecte
Hi ha quatre blocs bàsics que configuren l’estructura d’aquest projecte i que són la base del mateix. Si heu arribat aquí és que ja n’heu llegit el primer, la presentació de l’equip i la justificació de la candidatura.
El següent bloc és la detecció de necessitats que dividim en l’àmbit extern i intern i que ens serveix per establir quins són els dinou objectius principals que aquest equip es planteja com a guies per a la seva tasca de govern i coordinació i que configuren el següent apartat.
Un cop establerts els objectius, us trobareu amb el desplegament d’accions enfocades a assolir-los al llarg dels tres anys en forma de graelles, d’on en podreu extreure quan es duran a terme, qui en serà el responsable i què implicarà.
L’avaluació és el següent i darrer bloc, recull el sistema que hem definit per tal de dur a terme el seguiment de l’evolució de les actuacions, d’aquesta manera ens serà possible revisar-lo i introduir els canvis que siguin necessaris. Finalment, un cop passats els tres anys podrem fer l’avaluació final d’aquest projecte que ara teniu a les mans.
Clara Gelabert i Cervera. Té la diplomatura de Mestra d’Educació Primària i exerceix al nostre centre des del 1998. Ha estat Coordinadora de Cicle durant dos cursos i membre del Consell Escolar.
Marisol Urbano i Polo. És llicenciada en Geografia i Història i diplomada en Educació Infantil i exerceix al nostre centre des del 1996 a Infantil i des del 2001 a Secundària. Ha estat membre del Consell Escolar.
Esther Gutiérrez i Jurado. És diplomada en Educació Infantil i té un postgrau en Formació d’Especialistes en Psicomotricitat. Exerceix des del 2004 al nostre centre.
Àngel Trillo i Segura. És llicenciat en Ciències Químiques (Química Orgànica) i exerceix al nostre centre des del 1999 i com a Coordinador Pedagògic des de fa 8 cursos.
Sònia Farré i Fidalgo. És llicenciada en Filologia Catalana i exerceix al nostre centre des del 2000 i com a Coordinadora de Batxillerat des de fa cinc cursos. Actualment és membre del Consell Escolar.
1.2. Justificació de la candidatura
La decisió de presentar-me com a candidata a la direcció del centre ha estat molt meditada al llarg dels darrers anys. M’han impulsat, d’una banda, un conjunt de circumstàncies personals, entre les quals destaca la meva vinculació personal amb l’Ateneu; sóc exalumna, professora i mare de l’escola i això em fa viure, amb profunditat, les particularitats d’aquest centre. D’altra banda, considero que és part de la feina de docent la participació, d’una forma o una altra, en la gestió i el desenvolupament de l’escola.
El primer que vaig fer després de decidir presentar-me va ser buscar les persones que configurarien el meu equip directiu i entre tots hem dissenyat aquest projecte. Entenem que la presentació d’un projecte no ha de ser una qüestió merament burocràtica sinó que ha de servir per donar a conèixer les nostres intencions i il•lusions per millorar l’escola. Aquest projecte és el resultat d’hores de reflexió, de treball en equip, de reunions amb altres professors, de converses amb pares i mares... i no és fruit d’una persona sinó d’un equip prou cohesionat en què alguns dels membres ho són també de l’actual Equip Directiu i els altres que s’incorporen ja han treballat junts en altres àmbits. Un equip amb moltes ganes i molta il•lusió.
Cal dir que partim d’una escola que funciona bé, tot i que sempre s’han de buscar les possibilitats de millora i, en aquest sentit, partim de la feina feta pels anteriors equips directius amb la idea de continuar millorant. Però no n’hi ha prou amb seguir la línia anterior, amb el nostre projecte volem fer una aturada per reflexionar sobre l’estat actual i fer un esforç per trobar possibles línies de millora, així com marcar-nos uns objectius a complir durant els pròxims anys.
Amb aquest projecte pretenem presentar a tots els membres de la comunitat educativa de l’Ateneu les nostres percepcions i inquietuds respecte del funcionament actual del centre i marcar les nostres línies per contribuir a portar l’escola endavant i continuar millorant. Pretenem que sigui un projecte que engresqui tota la comunitat, obert a la participació de tothom i on tothom s’hi pugui implicar. Un projecte capaç de construir comunitat.
Considerem que l’escola és quelcom més que el conjunt de sabers que s’imparteixen, per tant els mestres i professors no han de ser simplement transmissors d’aquest sabers sinó que han de participar en un projecte d’escola en el qual l’alumne és el subjecte i tot el que se li proporciona ha de servir per fer-lo créixer com a persona, per facilitar-li el camí per arribar a la maduresa, per fer-lo competent i facilitar el seu desenvolupament personal. És primordial comptar amb docents compromesos per portar a terme un projecte d’escola que no es limiti a la transmissió de coneixements.
Pensem també que els pares tenen un paper molt important a l’escola. En primer lloc, perquè des del moment que ens deixen els seus fills mostren la confiança que dipositen en nosaltres. És per això que és realment important la relació amb els tutors i els professors de l’escola; cal treballar en comú per formar els nostres alumnes, els seus fills. En segon lloc, perquè els pares de l’Ateneu són hereus d’una escola amb més de cent vint-i-cinc anys d’història que ha anat creixent des dels seus inicis fins a l’actualitat, que no seria la que és ara sense uns pares que, al llarg de la seva història, s’han sentit compromesos amb l’Ateneu.
El nostre projecte pretén apropar-nos a l’escola que volem. Una escola en la qual tots el alumnes que vinguin puguin aconseguir el seu màxim desenvolupament, on es tracti tot l’alumnat com si el seu rendiment no tingués límit. Una escola que formi persones amb valors, basada en la cultura del respecte i de l’esforç, de la no discriminació, capaç de generar polítiques inclusives i promoure un centre per a tothom, accessible i pròxim on tots els membres de la comunitat educativa hi participin.
L’escola que volem i l’escola que busquem, és l’escola de tots: alumnes, pares, mares, mestres, professors, membres del PAS, personal no docent... Per a aquesta escola, amb ganes, amb molta il•lusió i amb compromís hem realitzat aquest projecte.
1.3. Presentació de l’estructura del projecte
Hi ha quatre blocs bàsics que configuren l’estructura d’aquest projecte i que són la base del mateix. Si heu arribat aquí és que ja n’heu llegit el primer, la presentació de l’equip i la justificació de la candidatura.
El següent bloc és la detecció de necessitats que dividim en l’àmbit extern i intern i que ens serveix per establir quins són els dinou objectius principals que aquest equip es planteja com a guies per a la seva tasca de govern i coordinació i que configuren el següent apartat.
Un cop establerts els objectius, us trobareu amb el desplegament d’accions enfocades a assolir-los al llarg dels tres anys en forma de graelles, d’on en podreu extreure quan es duran a terme, qui en serà el responsable i què implicarà.
L’avaluació és el següent i darrer bloc, recull el sistema que hem definit per tal de dur a terme el seguiment de l’evolució de les actuacions, d’aquesta manera ens serà possible revisar-lo i introduir els canvis que siguin necessaris. Finalment, un cop passats els tres anys podrem fer l’avaluació final d’aquest projecte que ara teniu a les mans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada