dissabte, 31 de gener del 2009

EL PROJECTE DE DIRECCIÓ








El projecte: portada i índex


PROJECTE DE DIRECCIÓ
ateneu instructiu


M. Carmen Blanco i García


Les bones idees,
si no es transformen

en fets concrets,
no produeixen canvis.



No volem que es comenci la lectura del projecte sense reconèixer l’ajuda que hem rebut.

Els nostres companys de l’escola –mestres i professors– han estat el pilar per elaborar el projecte; per l’empenta, la paciència, les idees, el recolzament, les bones estones dins i fora de l’escola... i en definitiva perquè si no comptem amb ells, aquest projecte no té raó de ser. I no ens volem oblidar del PAS, que amb la seva feina diària fa la nostra més fàcil.

Les nostres famílies han estat imprescindibles per al procés d’elaboració ja que ens han preparat sopars, han tingut cura dels nostres fills i ens han esperat amb comprensió perquè entenien la nostra il•lusió.

També volem mostrar la nostra gratitud als pares i mares de l’escola que confien en el nostre equip docent i, especialment, als que s’han acostat a compartir les seves inquietuds amb nosaltres.

I finalment, a l’alumnat, que tot i donar-nos molta “guerra” ens han ajudat a inspirar-nos ja que l’escola és per ells i per a ells.


1.1. Presentació dels candidats
1.2. Justificació de la candidatura
1.3. Presentació de l’estructura del projecte


2. Fonamentació
2.1. Detecció de necessitats
2.1.1. Àmbit extern
2.1.2. Àmbit intern
2.2. Visió de la direcció


(actuacions, etapes, responsables, recursos i calendari)
4.1. Objectius pedagògics
4.2. Objectius de govern i coordinació
4.3. Objectius de la dimensió relacional
4.4. Objectius de gestió i recursos



6. Annexos
6.1. Currículum dels candidats

El projecte: presentació

1. PRESENTACIÓ
Teniu a les vostres mans un projecte que hem intentat que doni singularitat i reforci la identitat de l’Ateneu. És un projecte ambiciós, però alhora factible. Ambiciós perquè proposa moltes actuacions innovadores, però factible perquè creiem positivament que es pot dur a terme amb la col•laboració de tota la comunitat escolar.
Com a escola, la nostra tasca principal és la de formar persones amb valors i altes expectatives personals i professionals. Persones formades en la cultura de l’esforç capaços d’assolir, amb la nostra ajuda, coneixements de forma crítica i analítica. Persones amb un alt coneixement del seu entorn, amb forts valors socials i preocupades pel medi ambient, que puguin actuar com a futurs membres de la nostra societat amb criteris ètics i lògics.
L’escola no pot estar al marge de la ràpida evolució de la societat actual. Avui dia, com a centre que forma futurs professionals, no podem deixar de banda dos aspectes bàsics en la seva formació: la competència en llengües estrangeres, destacant-ne l’anglès, i la capacitat per a integrar, al seu aprenentatge i a la seva vida diària, les noves tecnologies.
Però encara volem anar més enllà. Volem que l’Ateneu tingui un valor afegit. Creiem que cal seguir construint comunitat, que les persones que passen per l’Ateneu hi trobin un espai de participació i de trobada, que hi deixin la seva empremta i alhora se n’enduguin una part amb ells.

1.1. Presentació dels candidats
En primer lloc, atès que allò fonamental en tot equip són les persones, el primer deure davant de la comunitat és presentar-me amb el meu equip. Sóc M. Carmen Blanco i García, llicenciada en Biologia, i exerceixo la docència al nostre centre des del 1999. Des de fa set cursos, sóc Cap d’Estudis de Secundària i he exercit com a representant dels mestres del Consell Escolar.
A continuació trobareu l’organigrama que es proposa i una breu presentació dels seus membres.
Cliqueu per engrandir la imatge
Eva Andreu i Garbayo. És diplomada en Educació Infantil i exerceix des del 2000 al nostre centre. Ha estat Coordinadora d’Infantil durant tres cursos i membre del Consell Escolar, i actualment és Coordinadora de Pràctiques.
Clara Gelabert i Cervera. Té la diplomatura de Mestra d’Educació Primària i exerceix al nostre centre des del 1998. Ha estat Coordinadora de Cicle durant dos cursos i membre del Consell Escolar.
Marisol Urbano i Polo. És llicenciada en Geografia i Història i diplomada en Educació Infantil i exerceix al nostre centre des del 1996 a Infantil i des del 2001 a Secundària. Ha estat membre del Consell Escolar.
Esther Gutiérrez i Jurado. És diplomada en Educació Infantil i té un postgrau en Formació d’Especialistes en Psicomotricitat. Exerceix des del 2004 al nostre centre.
Àngel Trillo i Segura. És llicenciat en Ciències Químiques (Química Orgànica) i exerceix al nostre centre des del 1999 i com a Coordinador Pedagògic des de fa 8 cursos.
Sònia Farré i Fidalgo. És llicenciada en Filologia Catalana i exerceix al nostre centre des del 2000 i com a Coordinadora de Batxillerat des de fa cinc cursos. Actualment és membre del Consell Escolar.

1.2. Justificació de la candidatura
La decisió de presentar-me com a candidata a la direcció del centre ha estat molt meditada al llarg dels darrers anys. M’han impulsat, d’una banda, un conjunt de circumstàncies personals, entre les quals destaca la meva vinculació personal amb l’Ateneu; sóc exalumna, professora i mare de l’escola i això em fa viure, amb profunditat, les particularitats d’aquest centre. D’altra banda, considero que és part de la feina de docent la participació, d’una forma o una altra, en la gestió i el desenvolupament de l’escola.
El primer que vaig fer després de decidir presentar-me va ser buscar les persones que configurarien el meu equip directiu i entre tots hem dissenyat aquest projecte. Entenem que la presentació d’un projecte no ha de ser una qüestió merament burocràtica sinó que ha de servir per donar a conèixer les nostres intencions i il•lusions per millorar l’escola. Aquest projecte és el resultat d’hores de reflexió, de treball en equip, de reunions amb altres professors, de converses amb pares i mares... i no és fruit d’una persona sinó d’un equip prou cohesionat en què alguns dels membres ho són també de l’actual Equip Directiu i els altres que s’incorporen ja han treballat junts en altres àmbits. Un equip amb moltes ganes i molta il•lusió.
Cal dir que partim d’una escola que funciona bé, tot i que sempre s’han de buscar les possibilitats de millora i, en aquest sentit, partim de la feina feta pels anteriors equips directius amb la idea de continuar millorant. Però no n’hi ha prou amb seguir la línia anterior, amb el nostre projecte volem fer una aturada per reflexionar sobre l’estat actual i fer un esforç per trobar possibles línies de millora, així com marcar-nos uns objectius a complir durant els pròxims anys.
Amb aquest projecte pretenem presentar a tots els membres de la comunitat educativa de l’Ateneu les nostres percepcions i inquietuds respecte del funcionament actual del centre i marcar les nostres línies per contribuir a portar l’escola endavant i continuar millorant. Pretenem que sigui un projecte que engresqui tota la comunitat, obert a la participació de tothom i on tothom s’hi pugui implicar. Un projecte capaç de construir comunitat.
Considerem que l’escola és quelcom més que el conjunt de sabers que s’imparteixen, per tant els mestres i professors no han de ser simplement transmissors d’aquest sabers sinó que han de participar en un projecte d’escola en el qual l’alumne és el subjecte i tot el que se li proporciona ha de servir per fer-lo créixer com a persona, per facilitar-li el camí per arribar a la maduresa, per fer-lo competent i facilitar el seu desenvolupament personal. És primordial comptar amb docents compromesos per portar a terme un projecte d’escola que no es limiti a la transmissió de coneixements.
Pensem també que els pares tenen un paper molt important a l’escola. En primer lloc, perquè des del moment que ens deixen els seus fills mostren la confiança que dipositen en nosaltres. És per això que és realment important la relació amb els tutors i els professors de l’escola; cal treballar en comú per formar els nostres alumnes, els seus fills. En segon lloc, perquè els pares de l’Ateneu són hereus d’una escola amb més de cent vint-i-cinc anys d’història que ha anat creixent des dels seus inicis fins a l’actualitat, que no seria la que és ara sense uns pares que, al llarg de la seva història, s’han sentit compromesos amb l’Ateneu.
El nostre projecte pretén apropar-nos a l’escola que volem. Una escola en la qual tots el alumnes que vinguin puguin aconseguir el seu màxim desenvolupament, on es tracti tot l’alumnat com si el seu rendiment no tingués límit. Una escola que formi persones amb valors, basada en la cultura del respecte i de l’esforç, de la no discriminació, capaç de generar polítiques inclusives i promoure un centre per a tothom, accessible i pròxim on tots els membres de la comunitat educativa hi participin.
L’escola que volem i l’escola que busquem, és l’escola de tots: alumnes, pares, mares, mestres, professors, membres del PAS, personal no docent... Per a aquesta escola, amb ganes, amb molta il•lusió i amb compromís hem realitzat aquest projecte.

1.3. Presentació de l’estructura del projecte
Hi ha quatre blocs bàsics que configuren l’estructura d’aquest projecte i que són la base del mateix. Si heu arribat aquí és que ja n’heu llegit el primer, la presentació de l’equip i la justificació de la candidatura.
El següent bloc és la detecció de necessitats que dividim en l’àmbit extern i intern i que ens serveix per establir quins són els dinou objectius principals que aquest equip es planteja com a guies per a la seva tasca de govern i coordinació i que configuren el següent apartat.
Un cop establerts els objectius, us trobareu amb el desplegament d’accions enfocades a assolir-los al llarg dels tres anys en forma de graelles, d’on en podreu extreure quan es duran a terme, qui en serà el responsable i què implicarà.
L’avaluació és el següent i darrer bloc, recull el sistema que hem definit per tal de dur a terme el seguiment de l’evolució de les actuacions, d’aquesta manera ens serà possible revisar-lo i introduir els canvis que siguin necessaris. Finalment, un cop passats els tres anys podrem fer l’avaluació final d’aquest projecte que ara teniu a les mans.

El projecte: fonamentació

2. FONAMENTACIÓ

Per tal d’arribar a definir quins objectius i actuacions eren importants per a l’Ateneu calia primer detectar les necessitats que tenia pel que fa a l’àmbit extern i a l’intern. Ens hem basat en diferents tipus de necessitats: normatives, expressades, percebudes, comparatives...
Hem establert un calendari de reunions on els qui elaborem aquest projecte hem compartit les nostres il·lusions i inquietuds, i la nostra experiència com a docents, com a membres de diferents òrgans de govern de l’escola (Equip Directiu, Consell Escolar, Junta...), com a pares, etc. Aquestes reunions també han permès estudiar totes les propostes que ens han fet arribar professors i pares per vies diverses.
Hem volgut que aquest projecte fos obert, per això hem convocat els membres del claustre per tal que tothom que volgués pogués aportar-hi la seva opinió. Amb aquesta voluntat, hem visitat també altres escoles i ens hem entrevistat amb equips directius i professionals.
Un cop identificades les necessitats, se’ns fa obligat plantejar-nos què és el treball en equip i quin és l’estil directiu i de treball que haurem de seguir.

2.1. Detecció de necessitats
2.1.1. Àmbit extern

El centre
L’Ateneu és una associació que té com a objectiu principal l’educació. És una associació assembleària que delega en una Junta de pares per tal que prengui les decisions i accions necessàries per a la bona gestió i funcionament del centre. L’assemblea es reuneix un cop l’any com a mínim; la Junta es reuneix cada setmana i compta amb la col·laboració de professorat. Els mecanismes de comunicació entre la Junta i el professorat i la resta de pares són poc fluids, aquest curs s’han engegat propostes de millora de la comunicació entre el professorat i la Junta.
Pel que fa a la participació de les famílies, cal destacar que els pares i mares que pertanyen a Junta, amb la col·laboració d’alguns altres, s’ocupen voluntàriament de realitzar millores en les infraestructures del centre (instal·lació de parquet, tancaments d’espais, condicionament del pati, millores de l’equipament informàtic...). També formen part de la recent creada comissió de l’acte de cloenda de 4t d’ESO i Batxillerat.
La participació de la resta de pares és reduïda, es limita a la rua de Carnaval del poble i a la participació en actes esportius. Existeix una AMPA, tot i que té un paper merament burocràtic.
L’Ateneu és una escola privada-concertada, té concertades totes les etapes tret de la de Batxillerat, que és privada. Les famílies paguen una quota de soci i les quotes d’educació que pertoquin als fills que hi tinguin escolaritzats.
Alguns dels aspectes més valorats del centre és que és l’únic centre del municipi que oferta totes les etapes de l’escolarització des d’Infantil fins a Batxillerat i que és un dels dos únics centres concertats del poble. A més a més, disposa d’instal·lacions noves, àmplies i complertes.
Els nostres alumnes obtenen bons resultats en les proves externes i en els concursos municipals i l’equip de docents és estable.

Ubicació
L’Ateneu està situat al Barri Centre de Sant Joan Despí, una ciutat que ha sofert un important increment de la població en els darrers anys. En la darrera dècada la població del municipi ha augmentat i s’ha urbanitzat un barri nou, cosa que ha fet créixer considerablement la quantitat d’infants al poble. Actualment s’està plantejant la creació d’una nova escola per assumir la manca de places escolars que es compensa amb l’augment de ràtio de les diverses escoles.

Famílies
La composició de les famílies del centre és heterogènia, tot i que en general, presenten una situació econòmica favorable, són de classe social mitjana. Cada any hi ha algunes famílies, especialment les que tenen més d’un fill escolaritzat al centre, que es queixen de l’elevat cost dels llibres, de les sortides i d’altres activitats extraescolars.
Les famílies de l’escola són majoritàriament bilingües en castellà i català, però la llengua d’ús habitual a casa seva i entre els companys és el castellà.

Tot i que la majoria de l’alumnat procedeix del Barri Centre, de l’Eixample i de Torreblanca, val a dir que hi ha també alguns alumnes dels barris que queden més allunyats, així com alguns alumnes que procedeixen d’altres municipis de la comarca: Sant Feliu de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Vallirana, Olesa de Montserrat, etc.

Vacants
Actualment l’escola té pràcticament totes les places cobertes a Infantil i Primària. Hi ha cursos que superen la ràtio marcada per la Generalitat perquè s’ha ampliat des d’Inspecció a conseqüència de l’augment de població abans esmentat. Pel que fa a Secundària, els cursos on queden més vacants són al segon cicle, ja que els alumnes que presenten índex alts de fracàs escolar quan compleixen setze anys solen abandonar els estudis.

Relacions externes
L’Ateneu manté relació amb d’altres associacions del poble com l’Esbart Dansaire o els Geganters. Les nostres instal·lacions acullen el Club de Tennis Taula Ateneu 1882. Així mateix, participa en campanyes solidàries d’associacions diverses com, per exemple, la de La Marató de TV3 o la de Posa’t la gorra d’AFANOC. Anualment, participem en poques activitats de col·laboració amb altres centres (Carta als reis).
L’Ateneu forma part del Consell Escolar Municipal i participa en diversos programes pedagògics i de salut impulsats per l’Ajuntament de Sant Joan Despí, com els Premis dels Treballs de Recerca, el Punts de Llibre de la Biblioteca; les campanyes de vacunació, d’higiene bucal, el projecte Salut i escola, etc.
L’escola forma part de la Federació de Centres, de la qual rep assessorament i formació.
Comptem amb el suport i l’assessorament de l’EAP que treballa en coordinació amb el gabinet psicopedagògic del centre.

Aspectes destacats
  • Associació assembleària.
  • Bon reconeixement dins la població.
  • Oferta de places escolars pràcticament coberta.
  • Única escola de P3 a Batxillerat al municipi.

Aspectes millorables

  • Poca fluïdesa dels mecanismes de comunicació entre la Junta i el professorat i la resta de pares.
  • Cost elevat dels llibres, de les sortides i d’altres activitats extraescolars.
  • Poca participació en plans externs.
  • Relacions exteriors escasses.
  • Poca participació de les famílies.


Propostes de millora

  • Establir mecanismes que incrementin la participació dels diferents membres de la comunitat educativa.
  • Potenciar la presència de l’AMPA i treballar amb ella per revisar, ampliar i adequar l’oferta del programa d’extraescolars de la franja de menjador i tarda.
  • Millorar els sistemes de comunicació en diferents òrgans.
  • Reduir el cost de despeses de les famílies.
  • Impulsar una major relació amb l’entorn.

2.1.2. Àmbit intern

Instal·lacions
El centre compta amb instal·lacions noves i espaioses ja que l’edifici data del setembre del 1999. Actualment s’utilitzen totes les aules i, fins i tot, s’han creat nous espais en els darrers anys.
Cada etapa compta amb diferents espais específics. Educació Infantil disposa de sis aules de grup, una aula de racons, una altra de psicomotricitat i un pati propi amb estructures de joc i sorral. Educació Primària té assignades dotze aules de grup, una d’informàtica, dues aules de desdoblament, una d’anglès, una de música i una de polivalent. Pel que fa a Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, compta amb deu aules de grup, una d’Educació Visual i Plàstica, una de dibuix, una de polivalent, una Aula d’Idiomes Moderns, tres de desdoblament, una de Música, una d’Informàtica, una de Tecnologia, dos laboratoris (de Química i de Biologia) i un taller de Tecnologia.
L’escola compta amb espais compartits per les diferents etapes plenament equipats: el gimnàs, la biblioteca, el menjador i el pati amb pista poliesportiva i zona de jocs, dues sales de professors, un seminari i quatre despatxos per entrevistes amb pares.

Claustre
Format per 53 docents i caracteritzat per ser un equip estable i que es manifesta satisfet en relació al centre, als companys i a l’alumnat... Dins del claustre, hi ha docents amb idees innovadores i amb un alt grau de participació a la vida del centre. La implicació general del claustre és especialment alta en la resolució de situacions conflictives.
La coordinació dins de les diferents etapes es valora des del claustre positivament, tret de la quantitat i satisfacció pel que fa a les reunions de Batxillerat, que són escasses. La resta d’etapes es reuneixen setmanalment, però les reunions podrien agilitzar-se; segons aquesta valoració, la coordinació entre etapes és millorable i especialment insuficient pel que fa a la coordinació entre Primària i Secundària. Això es manifesta també a través de les queixes d’algunes famílies directament a direcció o a través de les reunions de tutoria de 1r d’ESO.
Pràcticament, la totalitat del professorat duu a terme cursos de formació cada any. Quan es detecten necessitats generals que poden ser cobertes amb cursos de formació es facilita que es duguin a terme al centre, aquest fet resulta positiu tant per la comoditat, com pel fet que és més fàcil que la formació arribi a un major nombre de docents. Els darrers anys també ha incrementat la quantitat de docents que duen a terme formació a través de cursos en línia, de manera que s’adapten millor als nostres interessos personals i professionals.

Tutoria
La relació família-escola té lloc, principalment, a través dels tutors. El claustre en valora satisfactòriament les vies de comunicació, les entrevistes, la relació amb les famílies, la utilitat i les reunions.

Alumnat
L’escola compta actualment amb 714 alumnes. Les places queden cobertes a Infantil i Primària, en canvi a Secundària hi ha algunes vacants i a Batxillerat hi ha una única línia que compta amb grups reduïts per itineraris. Destaquem que els índex d’immigració són baixos i que l’adaptació no resulta generalment difícil gràcies a la col·laboració i bona predisposició de les famílies, en part perquè una part considerable de l’alumnat nouvingut es deu a processos d’adopció.
Pel que fa a la disciplina, no hi ha un índex alt de conflictivitat, de tota manera, el claustre opina que la normativa legal no aporta prous recursos per solucionar els problemes de convivència.
Cal dir que els resultats en proves objectives com les Competències Bàsiques o les Proves d’Accés a la Universitat, mostren que l’alumnat se situa per sobre de la mitjana de Catalunya. L’ESO a Catalunya presenta un índex de fracàs considerable, que a l’escola, tot i ser inferior, cal tenir en compte.

Atenció a la diversitat
El gabinet psicopedagògic està format només per una persona, cosa que dificulta el seu bon funcionament. El professorat considera que hi ha pocs recursos humans, materials, psicopedagògics i formatius per atendre la diversitat. Tot i que es valoren positivament els desdoblaments per atendre la diversitat, es considera que no són suficients.

Participació
Encara que és una associació centenària, no hi ha molta tradició de participació activa de les famílies i alumnes en la vida quotidiana del centre. Sovint sorgeixen iniciatives per engegar projectes, però no solen tenir continuïtat en el temps.

Disseny i desenvolupament del projecte educatiu
Tot i que s’han iniciat diverses revisions del Projecte Educatiu de Centre (PEC), en l’actualitat només existeix un document antic que no s’adequa a la realitat actual de l’escola i que convé actualitzar. Pel que fa a les programacions, cal dir que s’adeqüen al currículum, però, per manca de temps, no hi ha massa actuacions pròpies. A més a més, la implantació de la LOE ha fet que s’estiguin refent les programacions actualment.

Personal Administratiu i de Serveis (PAS)
El PAS està dirigit per un Cap d’Administració que porta la comptabilitat del centre. Consta de tres administratives que tenen tasques diferenciades assignades: una responsable de la part de facturació i de la part comptable; una altra s’encarrega de les compres i una altra que s’ocupa de la documentació pedagògica i les circulars. Aquest curs s’ha incorporat una nova auxiliar. També tenen assignades tasques d’atenció al públic. Hi ha dos conserges per al control d’entrades i sortides, així com del manteniment de l’edifici i del servei de fotocòpies, tot i que enguany s’ha instal·lat una fotocopiadora d’autoservei per als alumnes. En general, la valoració del professorat cap al PAS és molt positiva.

Òrgans de govern

Equip Directiu. La satisfacció del professorat respecte de l’Equip Directiu és alta, així com de la distribució i quantitat de càrrecs. L’actual Equip Directiu està format per diversos càrrecs: una Directora, una Sotsdirectora, una Cap d’Estudis de Primària i una de Secundària, una Coordinadora d’Infantil, una Coordinadora de Batxillerat i un Coordinador Pedagògic de Secundària.
L’Equip Directiu es reuneix setmanalment per tal de coordinar les accions del centre i de prendre les decisions necessàries per al bon funcionament pedagògic del centre.
A Educació Primària compten amb coordinadores de cicle –càrrec rotatiu– que s’ocupen del traspàs d’informació, gestionen les sortides, el material i convoquen i dirigeixen les reunions.
Els departaments a l’ESO estan poc definits, el professorat considera que haurien de tenir més importància i que el seu pes és poc rellevant. La poca coordinació dins les àrees ha motivat algunes reclamacions de les famílies respecte dels criteris d’avaluació.

Consell Escolar. És l’òrgan màxim de decisió del centre, ja que les decisions importants sobre aspectes de gestió o pedagògics preses per la Junta o l’Equip Directiu han de ser ratificades per aquest òrgan. La periodicitat de les reunions del Consell és baixa, tot i que es destaca que aquestes són àgils i que s’hi genera un diàleg distès i constructiu que es valora de manera molt positiva. S’hi generen debats força interessants i els consellers mostren ganes i implicació tot i que es disposa de poc temps per a madurar-los. Tot i que la valoració del claustre respecte del Consell Escolar és positiva, no ho és respecte de les vies de comunicació.

Avaluació
No existeixen pràcticament mecanismes d’avaluació interna al centre, tret de les reunions de claustre o dels diferents òrgans de govern de l’escola. Actualment, les famílies i els alumnes no participen en l’avaluació del funcionament del centre.

Aspectes destacats
  • Bones instal·lacions.
  • Alumnes amb bons resultats en les proves externes i en els concursos municipals.
  • Equip estable i disposat a treballar en equip per àrees, cursos, etapes.
  • Docents amb idees innovadores.
  • Satisfacció del claustre respecte de la tasca del PAS.
  • Satisfacció del claustre respecte de l’Equip Directiu.

Aspectes millorables

  • Coordinació d’etapes, àrees i departaments.
  • Excés de tasca administrativa per als tutors/es.
  • Manca de recursos per a la gestió dels problemes de convivència a causa de la normativa legal.
  • Manca d’un PEC actualitzat.
  • Manca de recursos humans i materials per a l’atenció als alumnes amb necessitats educatives especials.
  • Desaprofitament de les instal·lacions fora de l’horari escolar.
  • Resultats educatius millorables.
  • Pes del Consell Escolar.
  • Avaluació del centre.

Propostes de millora
  • Elaborar activitats adreçades a millorar el rendiment de l’alumnat.
  • Elaborar un pla de millora del gabinet psicopedagògic.
  • Optimitzar l’ús de les instal·lacions.
  • Ampliar i adequar el programa de reunions.
  • Elaborar el Projecte Educatiu de Centre, el Pla d’Acció Tutorial i el Reglament de Règim Intern.
  • Introduir un programa de mediació escolar.
  • Crear un sistema d’Avaluació de centre.
  • Potenciar la participació del Consell Escolar en la vida del centre.
  • Explotar de manera eficient els recursos tecnològics existents, en particular les eines informàtiques.
  • Impulsar propostes de plans d’innovació.

2.2. Visió de la direcció

En un projecte de direcció és necessari establir quin serà l’estil directiu. Em sembla important remarcar que aquest càrrec comporta, per sobre de tot, vetllar pel bon funcionament de tota l’escola i del benestar de tota la comunitat educativa. És imprescindible ser exigent i fomentar l’autoexigència, promoure valors, facilitar els canvis amb eficàcia i creativitat, resoldre problemàtiques imprevistes, escoltar activament, ser just, així com reconèixer, valorar i recolzar els esforços de tothom. A més a més, és responsabilitat de la direcció supervisar els esforços individuals i col·lectius per tal que tinguin èxit.
Val a dir, però, que no considero la direcció com una tasca unipersonal, sinó com una feina d’equip. Per tal que tingui un bon rendiment cal que les persones que el formen, adequadament liderades i amb habilitats, tasques i responsabilitats complementàries s’entreguin a un propòsit comú i mantinguin un canal de comunicació obert. La capacitat i l’experiència dels membres de l’equip, a més de la delimitació de les seves tasques, permetran que les decisions que afecten el normal funcionament del centre puguin ser preses directament i ràpida.
Cal una identitat comuna i uns objectius clars, en els quals tots hi estiguin d’acord i cap a on aboquin els seus esforços. Un ambient de confiança i col·laboració serà necessari per equilibrar els punts forts i febles de cada integrant de l’equip per tal que siguin capaços d’assumir riscos. També seran necessaris indicadors i aturades per avaluar que han de permetre mesurar els resultats obtinguts i revisar el pla d’actuació. Cal tenir en compte que l’èxit de la gestió d’un equip és el resultat obtingut per la suma coordinada d’esforços individuals.
Hauran de ser objectius de l’Equip Directiu implicar les persones, consensuar les decisions, desenvolupar individus, coordinar els esforços del grup, resoldre conflictes i implementar el canvi.
La feina del docent requereix creativitat, treball en equip, ser capaç de resoldre conflictes i millorar el rendiment propi. Cal estimular el creixement personal i professional dels docents del centre per afavorir la millora continua. Però és difícil exigir això als docents i no deixar-los participar en la presa de decisions, per això un estil directiu participatiu és necessari. Aquest estil de lideratge permet prosperar dins del centre a les persones que es mostrin com a innovadores i participatives.

El projecte: objectius

3. OBJECTIUS[1]

Hem considerat adequat classificar els objectius en quatre blocs: els pedagògics, que són els que fan referència a l’àmbit educatiu; els de govern i coordinació, referits a l’organització i dinamització de les funcions i de la comunicació del centre; el de dimensió relacional, que tenen a veure amb les relacions humanes dins de la comunitat educativa; i els de gestió i recursos, referents als serveis, a la infraestructura, al material didàctic...

Objectius pedagògics
  1. Adaptar el currículum a la nova normativa.
  2. Formar persones amb valors, expectatives altes, valorats i capaços de valorar tothom, sense discriminar.
  3. Millorar el rendiment acadèmic de l’alumnat a través d’un Projecte de Qualitat i Millora dels Resultats.
  4. Fomentar el gust per la lectura.
  5. Adoptar mesures concretes per atendre la diversitat del nostre alumnat, no només per als que presentin dèficit d’aprenentatge, sinó també per aquells que necessitin una major dificultat.
  6. Afavorir el desenvolupament de les Llengües Estrangeres.
  7. Incrementar la presència de les TAC a l’aula amb diferents activitats d’aprenentatge.
  8. Revisar i elaborar documents de centre.
  9. Mediambientalitzar el centre.
  10. Implantar el programa de mediació escolar.

Objectius de govern i coordinació

  1. Establir sistemes d’avaluació dels diferents aspectes de l’escola per incloure’ls en els plans de millora anuals.
  2. Facilitar l’intercanvi i la comunicació entre les diferents etapes i òrgans de l’escola.
  3. Fomentar la participació del claustre.
  4. Promoure la formació del professorat.

Objectius de dimensió relacional

  1. Construir comunitat.

Objectius de gestió i recursos

  1. Racionalitzar la quantitat de llibres i implantar-ne la socialització.
  2. Agilitzar la comunicació escola-família mitjançant les noves tecnologies.
  3. Potenciar les extraescolars i els serveis.
  4. Participar en la gestió dels recursos materials en funció de les necessitats educatives.

[1] A més a més d’aquests objectius, s’hi incorporaran aquells que se’n derivin de qualsevol canvi legislatiu.




El projecte: pla d'actuació (I)

4. PLA D’ACTUACIÓ

(Actuacions, etapes, responsables, recursos i calendari)

(*) Les actuacions marcades requereixen una dotació econòmica i, per tant, estan supeditades a l’aprovació de Junta, tenint en compte el pressupost i la situació econòmica de cada moment.

Cliqueu per engrandir les imatges









El projecte: pla d'actuació (II)

4. PLA D’ACTUACIÓ

(Actuacions, etapes, responsables, recursos i calendari)

(*) Les actuacions marcades requereixen una dotació econòmica i, per tant, estan supeditades a l’aprovació de Junta, tenint en compte el pressupost i la situació econòmica de cada moment.

Cliqueu per engrandir les imatges









El projecte: avaluació

5. AVALUACIÓ

Aquest és el darrer punt del projecte i també un dels més rellevants. Considerem molt important que de tot allò que un Equip Directiu adquireix com a compromís per als següents tres anys de direcció, se’n faci un seguiment des de dins i des de fora de l’equip. Per aquest motiu, de la mateixa manera que hem inclòs un objectiu específic d’avaluació de diferents aspectes de la vida del centre, es fa imprescindible sotmetre aquest projecte de direcció a l’avaluació constant de la comunitat educativa amb l’objectiu d’aconseguir informació per tal de revisar-lo i replantejar-ne els canvis necessaris.
Aquesta avaluació ha de partir d’una visió el més científica possible de tots els integrants de la vida escolar, tenint en compte prioritàriament l’assoliment dels objectius previstos, així com l’adequació d’aquests a la temporització establerta. Aquesta avaluació científica és molt complexa, per això cal, a l’hora de fer-la, tenir en compte tots els membres de la comunitat educativa. Per dur-la a terme cal establir com serà el procés, quan es durà a terme, qui hi intervindrà, etc.; també caldrà fixar-ne els indicadors, que són els ítems que han de servir perquè es dugui a terme l’avaluació; i, finalment, definir com es sintetitzarà aquest informació i a l’abast de qui es posarà.
Les fases del procés d’avaluació seran les següents:

1. Punt de partida: graelles on constin els objectius, si estan assolits o no, si s’han adequat a la temporització, les causes del no assoliment, les propostes de millora...

2. Recopilació de dades d’actuacions, avaluacions, indicadors i consultes als responsables de cada actuació.

Establirem tres moments bàsics per a l’avaluació:

a. Trimestralment, es farà una avaluació del grau d’assoliment dels objectius que pertoquin a aquell trimestre. Aquesta avaluació consta de tres possibles accions: en primer lloc, es recopilarà l’opinió dels membres del claustre a través d’un qüestionari (“Com anem?”) del qual se n’extrauran les dades; en segon lloc, el claustre es reunirà per etapes en una reunió exclusivament de valoració; i finalment, l’Equip Directiu un cop recopilada tota aquesta informació farà la seva avaluació.

b. Anualment, es durà a terme una reunió de valoració a final de curs amb tot el claustre per tal d’avaluar el desenvolupament del projecte en relació a la normativa existent i als objectius proposats.

c. Sempre que l’objectiu ho requereixi, es demanarà l’avaluació d’altres òrgans: el PAS, la Junta, el Consell Escolar, els pares i els alumnes mitjançant enquestes, reunions, etc.

Els indicadors per a l’avaluació poden ser molt diversos, tot i que incloem a continuació aquells que considerem més importants per al procés:

  • Disposició de l’actuació en el termini previst.
  • Funcionament satisfactori de les actuacions.
  • Disminució del percentatge de resultats insatisfactoris.
  • Progressiva reducció de les reclamacions de l’alumnat i famílies respecte de diferents àmbits.
  • Nombre de plans d’innovació engegats.
  • Increment de l’oferta d’activitats extraescolars.
  • Increment de la participació a les activitats extraescolars.
  • Augment del percentatge d’alumnes competents en llengües estrangeres.
  • Presència de les llengües estrangeres en la vida escolar.
  • Aprofitament de l’entorn Wiki.
  • Augment de la quantitat de professorat que empra recursos telemàtics.
  • Atorgament del distintiu d’Escola Verda.
  • Assistència i dedicació a cursos de formació planificats en el pla de formació de centre.
  • Grau d’utilització de les instal·lacions escolars.
  • Augment de la participació de les famílies a la vida escolar.
  • Nombre de reunions entre els diferents estaments (internes i externes).
  • Augment dels intercanvis d’informació electrònica.
  • Grau de satisfacció de la comunitat educativa respecte dels serveis i activitats del personal no docent (PAS, piscina, menjador).
  • Evidències de la coordinació.

3. Ordenació i classificació de les dades (estructuració).


4. Anàlisi, interpretació i valoració de les dades.


5. Elaboració de conclusions.



El procés d’avaluació quedarà recollit en un informe d’avaluació que es farà arribar anualment a la Junta i al Consell Escolar, de manera que quedi a disposició de tots els estaments. S’hi recolliran les dades sobre el desenvolupament dels objectius; en segon lloc, s’analitzaran aquestes dades i es compararan amb les propostes inicials fetes en el Pla Anual; i en tercer lloc, s’elaboraran les conclusions amb les revisions que calguin i la introducció de les propostes de millora que siguin necessàries.

El projecte: annexos

Currículum de Mª Carmen Blanco García


Currículum d'Eva Andreu i Garbayo


Currículum de Clara Gelabert i Cervera


Currículum de Marisol Urbano i Polo


Currículum d'Esther Gutiérrez Jurado


Currículum d’Àngel Trillo i Segura


Currículum de Sònia Farré i Fidalgo





Currículum de Mª Carmen Blanco García

Nom: Mª Carmen Blanco García
Lloc i data de naixement: Villaseca de Laciana (Lleó), 24 de març de 1971
Correu electrònic: cblanco@ateneuinstructiu.com

FORMACIÓ ACADÈMICA
Llicenciatura en Ciències Biològiques, especialitat de Botànica
Universitat de Barcelona, Facultat de Biologia, Barcelona, 1989-1995
Curs d’Aptitud Pedagògica (CAP)
Universitat Politècnica de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), 1993-1994

FORMACIÓ PERMANENT
Dificultats d’aprenentatge: detecció, prevenció i tractament, (30h)
Idfo-ugt, Sant Joan Despí, 2008-2009

Creació i Manipulació d’imatge a Photoshop, (30h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), curs telemàtic, 2007-2008

II Trobada de professorat de Biologia de Batxillerat, (6h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Barcelona, 2006-2007

Tractament de la diversitat, (30h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2004-2005

Trobada d’intercanvi d’experiències a l’Educació Secundària, (5h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2003-2004

Treballs pràctics de Biologia al Batxillerat, (30h)
Centre de Documentació i Experimentació en Ciències(CDEC), Barcelona, 2003-2004

Revisió del Projecte Curricular de Centre, (21h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2002-2003

Processament de Textos avançat, (60h)
Programa d’Informàtica Educativa, curs telemàtic, 2000-2001

Recursos didàctics en Ciències de la naturalesa, (30h)
Centre de Documentació i Experimentació en Ciències(CDEC), Barcelona, 1999-2000

Processament de Textos i eines de presentació, (30h)
Subdirecció General de Tecnologies de la Informació, Sant Joan Despí, 2000-2001

Actualment inscrita a:
Grup de treball sobre programació per competències,
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), pendent d’inici
Coaching per equips directius,
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Febrer 2009 (llista d’espera)

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Ateneu Instructiu, Sant Joan Despí

Professora de Biologia, Ciències Naturals, Informàtica i Matemàtiques, 1999-2009
Tutora de l’ESO, 2000-2003
Cap d’Estudis de Secundària, 2002-2009
Membre del Consell Escolar, 2000-2003

IDIOMES
Nivell C. Certificat de capacitació de Català,
Consorci de la Llengua Catalana, Barcelona, 1997

Certificate in Intermediate level,
Escola Oficial d’Idiomes, de Vall d’Hebron, Barcelona, 1996

Diplôme de la langue française,
Licée Française de Barcelona, Barcelona, 1989

INFORMÀTICA
Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari: navegació per internet, processador de textos, full de càlcul, presentacions, edició de fotografia.



Currículum d'Eva Andreu i Garbayo

Nom: Eva Andreu i Garbayo
Lloc i data de naixement: Barcelona, 10 de juliol de 1971
Correu electrònic: eandreu@ateneuinstructiu.com


FORMACIÓ ACADÈMICA
Mestre d’Educació Infantil,
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona, 1996-1999

Declaració Eclesiàstica d’Idoneïtat (DEI),
Conferencia Episcopal Española, Comisión Episcopal de Enseñanza y Catequesis, 1999

121 crèdits de Psicologia,
Universitat Oberta de Catalunya, Barcelona, 2005-Actualitat

27 crèdits de Biologia,
Universitat de Barcelona, Facultat de Biologia, 1991-1993


FORMACIÓ PERMANENT
Seguretat a l’escola. Emergències i primeres cures, (15h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2004-2005

Trobada d’intercanvi d’experiències, (15h)
CRP del Baix Llobregat, Cornellà del Llobregat, 2002

Revisió del Projecte Curricular de Centre, (21h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2002-2003

El plaer de llegir: Selecció de textos i recursos didàctics, (15h)
Universitat Ramon Llull, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Escola d’Estiu, 2000

Curs d’estimulació primerenca, (15h)
Col·legi Montserrat, Escola de Pares, Barcelona, 2000

Racons de treball a Parvulari, (15h)
Universitat Ramon Llull, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Escola d’Estiu, 1999

Ús educatiu de l’ordinador a l’Educació Infantil, (15h)
Universitat Ramon Llull, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Escola d’Estiu, 1999

Projecte Descoberta 3/6, (15h)
Universitat Ramon Llull, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Escola d’Estiu, 1998

Anem a la cuina. Cuina fàcil per a totes les edats, (15h)
Universitat Ramon Llull, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Escola d’Estiu, 1998


EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Ateneu Instructiu, Sant Joan Despí

Tutora d’Educació Infantil, 2005-2009
Mestre d’Educació Infantil, Psicomotricitat i Música, 2004-2005
Tutora d’Educació Infantil, 2000-2004
Coordinadora de Pràctiques, 2005-2009
Coordinadora D’Educació Infantil, 2000-2003
Membre del Consell Escolar, 2004-2008

Escola Costa i Llobera, Barcelona

Tutora d’Educació Infantil, baixa per malaltia de la titular, juny 1997

IDIOMES
Certificat de capacitació de Català,
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona, 1999

INFORMÀTICA
Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari: navegació per internet, processador de textos, full de càlcul, presentacions, edició de fotografia, vídeos i sons.



Currículum de Clara Gelabert i Cervera

Nom: Clara Gelabert i Cervera
Lloc i data de naixement: Barcelona, 12 d’abril de 1976
Correu electrònic: cgelabert@ateneuinstructiu.com


FORMACIÓ ACADÈMICA
Mestre especialitzat en Educació Primària.
Universitat de Barcelona, Escola Universitària de Formació de Professorat d’EGB, Barcelona, 1994-1997

FORMACIÓ PERMANENT
Internet i Llengua a Primària, (45h)
Departament d’Educació, Àrea TIC, curs telemàtic, 2007-2008

Desenvolupament d’activitats educatives en l’entorn JClic, (60h)
Departament d’Educació, Àrea TIC, curs telemàtic, 2006-2007

Creació i utilització d’activitats educatives amb el Clic, JClic i el NeoBook, (15h)
Universitat Ramon Llull, Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna, Barcelona, Estiu 2006

Creació de presentacions amb Microsoft Powerpoint i ús didàctic, (15h)
Universitat Ramon Llull, Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna, Barcelona, Estiu 2006

Disseny i creació de pàgines web (avançat), (60h)
Departament d’Educació, Àrea TIC, curs telemàtic, 2005-2006

Expressió plàstica, (16h)
Departament d’Educació, Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa, Sant Joan Despí, 2005-2006

Ioga: el gest, el mot, l’actitud adequats sense tensions, (15h)
Universitat Ramon Llull, Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna, Barcelona, Estiu 2005

Astronomia; tan fàcil com mirar el cel, (15h)
Universitat Ramon Llull, Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna, Barcelona, Estiu 2005

Seguretat a l’escola. Emergències i primeres cures, (15h)
Departament d’Educació, Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa, Sant Joan Despí, 2004-2005

Disseny i creació de pàgines web, (60h)
Departament d’Educació, Àrea TIC, curs telemàtic, 2004-2005

Tractament de la pèrdua i el dol de l’infant, (16h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Cornellà, 2003-2004

Revisió del Projecte Curricular de Centre, (21h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2002-2003

Grups flexibles a Primària i Racons a Infantil, (30h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2000-2001

Agrupaments flexibles i atenció a la diversitat, (30h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 1999-2000

Fem d’historiadors i descobrim les ciències socials a Primària, (15h)
Escola estiu Rosa Sensat, Estiu 1997

Tècnics d’informàtica educativa per a ensenyament secundari, (325h)
Generalitat de Catalunya, Departament de Treball, 1997


EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Ateneu Instructiu, Sant Joan Despí

Mestre de Primària, 1998-2009
Tutora Cicle Inicial, 2002-2009
Coordinadora Cicle Inicial, 2002-2004
Membre del Consell Escolar, 2004-2008

IDIOMES
Nivell C. Certificat de capacitació de Català,
Consorci de la Llengua Catalana, Barcelona, 1993

2n curs de francès,
Escola Oficial d’Idiomes de Viladecans, 2008-2009

Preliminary English Test (PET),
Cambridge University, Barcelona, 1993

INFORMÀTICA
Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari: navegació per internet, processador de textos, full de càlcul i presentacions.



Currículum de Marisol Urbano Polo

Nom: Marisol Urbano Polo
Lloc i data de naixement: Barcelona, 11 de setembre de 1968
Correu electrònic: surbano@ateneuinstructiu.com

FORMACIÓ ACADÈMICA
Geografia i Història,
Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Filosofia i Lletres, Barcelona, 1987-1992

Curs d’Aptitud Pedagògica (CAP)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), 1992-1993

Mestre d’Educació Infantil,
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona, 1996-1999

Declaració Eclesiàstica d’Idoneïtat (DEI)
Conferencia Episcopal Española, Comisión Episcopal de Enseñanza y Catequesis, 1999

30 crèdits de Ciències Polítiques i Administració Pública
Universitat de Barcelona, Facultat de Ciències Polítiques, Barcelona, 2006-2007

FORMACIÓ PERMANENT
Elaboració del Pla d’acció tutorial, (30 hores)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), curs telemàtic, 2008-2009

Curs intensiu d’anglés nivell 1, (80 hores)
Escola Oficial d’Idiomes, EOI Vall d’Hebron, Barcelona, Juliol 2006

Tractament de la diversitat, (15 hores)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2004-2005

Trobada d’intercanvi d’experiències a l’Educació Secundària, (5 hores)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2003-2004

Revisió del Projecte Curricular de Centre, (21 hores)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2002-2003

Cinema per a història al batxillerat, (30 hores)
Universitat de Barcelona, Col.legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, Barcelona, 2001-2002

Curs d’estimulació primerenca, (15 hores)
Col·legi Montserrat, Escola de Pares, Barcelona, 2000

L’acció tutorial i l’orientació, (10 hores)
Associació de Mestres Rosa Sensat, Escola d’Estiu Rosa Sensat, Barcelona, 1992-1993

On va l’Amèrica Llatina?, (8 hores)
Associació de Mestres Rosa Sensat, Escola d’Estiu Rosa Sensat, Barcelona, 1992-1993

El plaer de jugar, (16 hores)
Associació de Mestres Rosa Sensat, Escola d’Estiu Rosa Sensat, Barcelona, 1992-1993

Actualment inscrita a:
Grup de treball sobre programació per competències,
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), pendent d’inici

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Ateneu Instructiu, Sant Joan Despí

Tutora d’Infantil, 1996-2001
Mestre d’Infantil i professora de Secundària, 2001-2003
Tutora de Secundària, 2003-2009
Membre del Consell Escolar, 2004-2006

IDIOMES
Nivell C. Certificat de capacitació de Català,
Universitat Ramon Llull, Barcelona, 1999

INFORMÀTICA
Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari: navegació per internet, processador de textos, full de càlcul, presentacions.


Currículum d'Esther Gutiérrez Jurado

Nom: Esther Gutiérrez Jurado
Lloc i data de naixement: Càdis, 28 de juliol de 1971
Correu electrònic: egutierrez@ateneuinstructiu.com

FORMACIÓ ACADÈMICA
Diplomada en Professorat d’EGB amb especialitat en Educació Infantil,
Universitat de Barcelona, Escola Universitària de Formació del Professorat d’EGB,
Barcelona, 1989-1992

Postgrau en Formació d’Especialistes en Psicomotricitat
Universitat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna (Universitat Ramón Llull), 2003

FORMACIÓ PERMANENT
El coneixement corporal en la infància, (15 h)
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona, 2008

La interpretació del dibuix i d’altres representacions, (30h)
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona,, 2007

Didàctica de les matemàtiques, (20h)
Serveis educatius Baix Llobregat, Sant Joan Despí, 2007-2008

Seguretat a l’escola. Emergències i primeres cures, (15h)
Serveis educatius Baix Llobregat, Sant Joan Despí, 2004-2005

Parlem i juguem: recursos i estratègies didàctiques, (30 h)
Serveis educatius Baix Llobregat, Sant Andreu de la Barca, 1999-2000

Aprendre a escriure jugant amb les lletres, (30 h)
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona, 1999

Plàstica per a l’educació Infantil, (15h)
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona, 1999

La música: llenguatge de comunicació i gaudi, (15h)
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona, 1998

Organització de l’aula de P3, (15h)
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona, 1995

L’expressió oral a l’educació Infantil, (15h)
Universitat Ramon Llull de Barcelona, Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, Barcelona, 1995

Dificultats a l’expressió oral, (30h)
Universitat Politècnica de Catalunya, Barcelona,1994-1995

Iniciació a la Psicomotricitat, (30h)
Associació de Mestres Rosa Sensat, Escola d’Estiu Rosa Sensat, Barcelona, 1994

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Ateneu Instructiu, Sant Joan Despí

Mestra-tutora d’educació Infantil, 2004-2009

Escola Ntra. Sra .del Carme, Sant Andreu de la Barca

Mestra tutora d’educació Infantil, 1993-2004

IDIOMES
Nivell C. Certificat de capacitació de català,
Universitat de Barcelona, Escola Universitària de Formació del Professorat d’EGB,
Barcelona, 1992

INFORMÀTICA
Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari: navegació per internet, processador de textos, full de càlcul, presentacions, edició de fotografia, vídeos i sons.



Currículum d’Àngel Trillo i Segura


Nom: Àngel Trillo i Segura
Lloc i data de naixement: Barcelona, 25 de desembre de 1969
Correu electrònic: atrillo@ateneuinstructiu.com

FORMACIÓ ACADÈMICA
Llicenciat en Ciències Químiques, especialitat: Orgànica
Universitat de Barcelona. Facultat de Química. Juny de 1993

Curs d’Aptitud Pedagògica (CAP)
Universitat Politècnica de Catalunya, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), abril de 1994

FORMACIÓ PERMANENT
La llar i els productes quotidians, eines per a educar física i química (30h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), curs telemàtic, 2007-2008

Tractament de la diversitat (15h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2004-2005

Trobada d’intercanvi d’experiències a l’Educació Secundària (5h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2003-2004

Revisió del Projecte Curricular de Centre (21h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2002-2003

Disseny i creació de pàgines web (60h)
Subdirecció General de Tecnologies de la Informació, curs telemàtic. 2000-2001

Recursos didàctics en física, química i tecnologia (30h)
Centre de Documentació i Experimentació en Ciències i Tecnologia, Sant Joan Despí, 1999-2000

Implantación del Bachillerato (25h)
Instituto de Técnicas educativas de la Confederación Española de Centros de Enseñanza, Barcelona, 1999-2000

Informàtica d’usuari: Iniciació a l’ACCESS (60h)
Federació Catalana de Centres, Barcelona, 1996-1997

Tècniques de Control i Processos d’Aliments (100h)
Universitat Politècnica de Catalunya, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), 1994

La contaminació (32h)
Universitat Politècnica de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), 1993

Anàlisi microbiològica (30h)
Universitat Politècnica de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), 1993

Curs d’especialització: “Avaluació Impacte Ambiental. Auditories” (400h)
Universitat Politècnica de Barcelona, 1993-1994

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Ateneu Instructiu, Sant Joan Despí

Professor de Química, Ciències Naturals, Matemàtiques, Informàtica i Tecnologia, 1999-2009
Tutor de l’ESO, 1999-2004
Coordinador Pedagògic, 2001-2009
Cap de Departament de Ciències, 2005-2009

Pedagogium Cos, Sant Boi de Llobregat.

Professor d’experimentals, tecnologia, matemàtiques, informàtica i tutor a Secundària, cursos 1997-1998 i 1998-1999

Acadèmia Central Catalana, Barcelona.

Professor de Formació Professional impartint Ciències, Matemàtiques, Estadística i com a professor de graduat escolar per a adults. Cursos 1994-1995, 1995-1996

Editorial Edebé, Barcelona
Realització de llibres de problemes de Matemàtiques per a Primària. 1994

Unión Deriván, Barcelona
Desenvolupament d’un sistema de la qualitat. 1994.

HOECHST IBÈRICA, Barcelona
Pràctiques en laboratori de Ceres. Estiu 1992

IDIOMES
Mòdul 2, equivalent Nivell C de Català.
Universitat Politècnica de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Barcelona, 1995

Coneixements, orals i escrits, bàsics d’anglès i francès.

INFORMÀTICA
Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari: navegació per internet, processador de textos, full de càlcul, presentacions...

DADES COMPLEMENTÀRIES
Col·laborador amb diverses ONG’s (Cooperacció, MÓN-3...) i grups parroquials.

Tutor del Treball de Recerca Les cremes facials de l’alumna Joëlle Arrojo i Suàrez,
guanyador del segon premi de l’àmbit Científic i Tecnològic a la Mostra de Treballs de Recerca 2007 de Sant Joan Despí


Currículum de Sònia Farré i Fidalgo

Nom: Sònia Farré i Fidalgo
Lloc i data de naixement: l’Hospitalet de Llobregat, 3 de gener de 1976
Correu electrònic: sfarre@ateneuinstructiu.com

FORMACIÓ ACADÈMICA
Filologia Catalana amb Menció en Filologia Anglesa,
Universitat de Barcelona, Facultat de Filologia, Barcelona, 1994-2000

Curs d’Aptitud Pedagògica (CAP)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), 1997-1998

FORMACIÓ PERMANENT
Elaboració del Pla d’acció tutorial, (30h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), curs telemàtic, 2008-2009

Creació i Manipulació d’imatge a Photoshop, (30h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), curs telemàtic, 2007-2008

Tractament de la diversitat, (15h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2004-2005

Trobada d’intercanvi d’experiències a l’Educació Secundària, (5h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2003-2004

Revisió del Projecte Curricular de Centre, (21h)
Universitat de Barcelona, Institut de Ciències de l’Educació (ICE), Sant Joan Despí, 2002-2003

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Ateneu Instructiu, Sant Joan Despí

Professora de Català i Anglès, 2000-2009
Tutora de Batxillerat, 2001-2005
Coordinadora de Batxillerat, 2004-2009
Cap de Departament d’Humanitats, 2005-2009
Membre del Consell Escolar, 2002-2009
Correctora lingüística, 2005-2009
Monitora de menjador de l’ESO, 2007-2009
Responsable del taller de teatre 4t d’ESO, 2000-2004

GE El Castanyot, Sant Joan Despí

Monitora de lleure, 1998-2009
Directora d’activitats de vacances, 2005-2009
Membre de Junta, 2005-2009
Responsable del Taller de Teatre, 1998-2000

Aula, Sant Feliu de Llobregat

Formadora d’adults de cursos intensius ocupacionals de català per Secretariat Bilingüe a l’acadèmia, 1998-1999

IES Ferrer i Guàrdia, Sant Joan Despí

Monitora del Taller de Deures, 1999-2000

Edicions 62, Grup62, Barcelona

Departament Literari i de Drets d’autor, estada de pràctiques amb una beca de col·laboració de la UB, 1998-1999

IDIOMES
Nivell K. Certificat de capacitació per a la correcció de textos orals i escrits,
Consorci de la Llengua Catalana, Barcelona, 1997

Nivell D. Certificat de coneixements superiors de llengua catalana oral i escrita,
(convalidat amb el 1r cicle de Filologia Catalana)

Certificate in Advanced English (CAE),
Cambridge University, Barcelona, 1996


INFORMÀTICA
Coneixements d’informàtica a nivell d’usuari: navegació per internet, processador de textos, full de càlcul, presentacions, edició de fotografia, vídeos i sons.

DADES COMPLEMENTÀRIES
Directora d’activitats de lleure Infantil i juvenil,
Institut de Formació de la Fundació Pere Tarrés, Barcelona, 2004-2005

Membre de la Comissió de TR de Sant Joan Despí, Ajuntament de Sant Joan Despí, 2005-2009

Tutora del Treball de Recerca Serrat i les Imatges de l’alumna Glòria Gómez i García,
guanyador del primer premi de l’àmbit de Ciències Socials, Arts i Humanitats a la Mostra de Treballs de Recerca 2006 de Sant Joan Despí

Jurat a diversos premis literaris de Sant Joan Despí, 2001-2008